Tillfälligt stängt pga hög belastning. Läs mer...

FAQ - Vanliga frågor

Hur mycket kostar frakten?
Kostnaden på frakten varierar med ett antal faktorer. Dels vart du bor, hur tungt paketet är och även beroende på vilket fraktalternativ du väljer.
Inom Europa kan du tex välja på vägtransport, UPS Standard, medans utanför Europa går alla transporter med flyg och blir därmed lite dyrare.
Detaljer på exakt hur mycket frakten kommer kosta hittar du i varukorgen eller i kassan när du valt land och fyllt i postnummer.

Hur betalar jag?
Hos oss kan man för närvarande betala med kort, Paypal samt banköverföring. Vi tar emot de vanligaste korten såsom VISA och MasterCard. Betalningarna sker genom Stripe och Paypal som är våra betaltjänster. Vill du läsa mer om Stripe eller Paypal kan du komma till deras hemsidor här: www.stripe.com respektive www.paypal.se

Hur lång tid tar det för varorna att komma?
Likt kostnaden på frakten så beror det på några olika faktorer. Dels på vart du bor och dels på vilket fraktalternativ du valt.
Normalt leveranstid inom Europa är 2-5 arbetsdagar med UPS Standard och 1 arbetsdag med UPS Saver eller UPS Express.
Utanför Europa är normal leveranstid med UPS Saver eller UPS Express 2-5 arbetsdagar. UPS Expedited finns som alternativ utanför Europa och leveranstiden där är normalt 4-8 arbetsdagar.
Notera att vi kan ha en hanteringstid på 1-3 arbetsdagar beroende på hur många ordrar vi har samt om vi har tillfälligt slut på lager på någon av varorna du beställt.
Vårat mål är dock alltid att skickar iväg varorna så fort det bara går, och vi ser alltid till att meddela Er så fort en försening uppstår.

Jag vill beställa en större mängd av samma artikel, går det?
Det går bra! Vi har fasta rabatter om man beställer 4 eller fler av samma vara och ytterligare rabatt om man beställer fler än 8 av samma vara.
Vid betydligt större antal eller om många kunder har beställt samma artikel under en kort period kan leveranstiden öka med 1-2 dagar pga att vi behöver beställa hem nytt från externa lager.
Om det sker ser vi alltid till att meddela via epost om förseningen.

Jag saknar en produkt, kan ni ordna det?
Vi försöker alltid få fram produkter som ni saknar och/eller önskar att beställa :)
Ofta går det att ordna, men ibland är det en omöjlighet tyvärr.
Hör av er till info@dittsvenskaskafferi.se eller via vårt kontaktformulär så ska vi se vad vi kan göra åt saken :)

Kylvaror, hur funkar det?
Vi testar just nu en lösning för att kunna skicka kylvaror till Europa samt vissa delar av resten av världen. Hur gärna vi än skulle vilja så kan vi tyvärr inte skicka eller erbjuda kylvaror. Lagar och regler kräver att kylkedjan inte får brytas under transport bland annat pga risk för att råka ut för matförgiftning etc.
Vi letar dock febrilt efter möjligheter att kunna leverera kylvaror, men för tillfället så är det inte möjligt.


Kan man få rabatt?
Vissa möjligheter till rabatt finns per automatik. Många produkter blir billigare per förpackning om man beställer fler än 1st.
Detaljer kring priserna får man fram genom att klicka in sig på just den produkten.

Choklad i värmen?
Om du bor där det är riktigt varmt kan det vara en bra ide att fundera lite extra om du ska beställa choklad/chokladkakor.
Har du otur så har det smält på vägen och blir inte så roligt att packa upp.
Normalt funkar det bra, men du beställer choklad på egen risk när du vet att det kan vara varmt där du bor. Vi hoppas på ditt förstående.

Jag har köpt en vara som har återkallats, vad händer?
Det händer ibland att en produkt kan återkallas av tillverkaren om det tec visat sig att märkningen på något vis är felaktig eller om det upptäckts att den kan innehålla en allergen som inte står med på förpackningen.
Vi håller koll på Livsmedelsverkets uppdateringar kring sådana produkter och kommer meddela er kunder som möjligen kan ha köpt någon av dessa produkter.
Om det visar sig att ni har köpt en återkallad vara så kommer ni självklart få pengarna tillbaka för denna, oavsett om ni ätit upp den eller inte.

Måste jag skapa ett konto för att kunna beställa?
Du måste absolut inte skapa ett användarkonto för att beställa, det går bra att beställa som gäst.
Vi rekommenderar dock alltid att man skapar ett konto eftersom det har många fördelar som tex att du kan se orderhistorik, spåra paketen när du är inloggad, återbeställa tidigare beställningar osv.