Tillfälligt stängt pga hög belastning. Läs mer...

Hur fungerar det att beställa?

Beställning

Du plockar ihop alla varor som du vill beställa hem. Antingen genom att bläddra igenom kategorierna eller använda sökfunktionen som är ganska kraftfull eller en kombination av bägge.

När du är nöjd går du till Kassan. Den hittar du under Kundvagnen.

I kassan fyller du i alla nödvändiga uppgifter såsom namn, adress, epost och telefonnummer samt väljer fraktmetod och betalningssätt.

Slutför beställningen genom att trycka på Lägg beställning längst ner på kassasidan.

Om du valt att betala via banköverföring så börja vi behandla din beställning först då vi registrerat inbetalningen på vårt konto.



Hantering

När vi fått din beställning ser vi till att införskaffa alla varor via våra lokala butiker som vi samarbetar med.

Normalt sett sker det samma dag som du beställer, men kan ta längre tid vid stora beställningar eller hög orderingång.

Om vi inte kan få tag på alla varor eller om en försening skulle uppstå så meddelar vi detta via epost.



Paketering och frakt

När alla varor är införskaffade paketerar vi ner dessa i en eller flera kartonger beroende på innehåll och hur stor/tung beställningen är.

Vi ser alltid till att paketera allt så varsamt som möjligt, så att innehållet ska vara helt när det kommer fram till Er.

Leveransen sker med UPS utan undantag. Av erfarenhet anser vi att de sköter sitt jobb bäst utav alla fraktbolag när det gäller frakt över hela världen.

UPS hämtar paketen hos oss varje vardag eftermiddag för vidare transport till Er.



Orderstatus

Din order kommer uppdateas med olika statusar vareftersom din order behandlas. Här nedan listar vi dom vanligaste.

  • Behandlas - När betalning är mottagen får ordern denna status.
  • Klar att skickas - Det här betyder att alla varor är klara och ordern kan skickas. Obs, det betyder inte de facto att den redan är packad.
  • Slutförd - Din order är skickad och du ska ha mottagit ett mail med spårningsnummer.

Det finns ytterligare några statusar som kan dyka upp beroende på betalsätt och andra faktorer.

  • Väntande - Betyder normalt sett att vi väntar på inkommande betalning om ni valt att betala via banköverföring.
  • Avbruten - Din order har blivit avbruten.
  • Hålls kvar - Vi håller kvar din order. Vanligtvis för att vi behöver komma i kontakt med dig angående din order.


Tull och moms

Om du beställer från ett land utanför EU så handlar du momsfritt hos oss. Moms och tullavgift kan dock tillkomma på din beställning vid slutleverans.

Vi har automatiska system för att skapa frakthandlingar för att minimera risken för felaktigt ifyllda dokument osv.



Produkter med kort datum

Varor med kort datum, tex mjukt bröd, försöker vi om möjligt se till att skicka så att det kommer fram innan helgen. Det kan tex betyda att vi väntar tills måndag med att skicka en beställning som kommit in på en torsdag pga att den innehåller mjukt bröd. Observera att vi gör detta i mån av tid och möjlighet.



Reklamation

Om du är missnöjd med något, tex en trasig förpackning eller något annat, kontakta oss via vårt kontaktformulär så ser vi till att lösa det på bästa sätt!